Tuesday 21 August 2012

Beraye tanpe atok

rase lain bile raye tahun ni takde atok. rase mcm takde seri jeeee.. rindu kat arwah atokkkkk. sambutan raye pon mcm kurang meriah dari tahun seblom ni.. klau ade arwah dulu, sangat2 meriah dibuatnyerr kat ruma tuuuu. 

mase arwah meninggal dulu pon, aku tak dpt nak tgk jenazah time arwah meninggal. aku sempat tgk time atok sakut kat hospital je.. tu pon dpt tgk kejap sbb time tuu busy dengan assignment. assignment plak buat group, klau individul mmg pi lantak. takde maknenyer aku nak kesah.. ya allah. hanye Allah je yg t u mcm mane perasaan aku time aku dpt berita atok dah arwahh.. tros air mate aku mengalir.. on the spot aku tgk blk jb.. arwah meninggal lepas asa dan dikebumikan mlm tu jugakkk. 

aku berusaha blk cepat2, amik tiket bas cepat. tp ape kan daya. aku tak sempat tgk arwahhh.. aku antare cucu atok yg tak dpt nak tgk arwahhhh.. smpai je kt rumah, aku teros pelok mak. airmata pon secara tibe2 mengalir mcm air terjun. mak dan yg lain2 tenang kan aku.. aku seolah tak dpt nak terime ape yg da jd. 

agak dlm bape bulan jugak la aku tak dpt nak terima. klau blk rumah atok mst aku akan tercari cari atokkk. kadang2 sampai aku cari dlm bilik lg. dlm bape hari pas atok meninggal, atok ade dtg dlm mimpi akuuu. dlm mimpi tu atok senyum je kat akuuu. mungkin atok tau yg aku nak sgt jumpe die n rindu sgt2 kat dieee... sbb aku ni lain mcm sikit, klau rindu org lebih sikit, mule la nnti aku mimpi2.

ape2 pon, aku sentiase doakan aku tenang di sana.. al-fatihah buat atok MISNAH BTE AHMAD. 

No comments:

Post a Comment