Sunday 2 September 2012

final woooo

ya Allah.. sekejap nyer, lg sebulan je dah nak final. sekarang ni pulak assignment berlambak.. mati matiiiiii.. time2 mcm ni lah yg akan buat aku tak senang nak duduk.. otak sentiase akan fikir pasal final je... aku berharap sem ni aku dapat jawab soalan dengan tenang dan lulus dengan cemerlang.. amin.. doakan ye kawan2..

tapi dlm mase yg same jugak aku berharap masa2 mcm ni emosi aku stabil.. tak de gangguan dr segi ape2 pon.. aku takot sangat.. sbb aku tau akan sampai satu mase tu aku akan jadi tak betol.. aku berharap sangat aku akan lupe pasal bnde tuuuuu.. tolong lah bg aku lupe.. sbb klau aku ingat nnti mst aku akan jadi gila sekejap.. aku tak nak pasal bnde tu aku yg jd tak tentu arah.. orang lain dok sedap, aku kat sinni jd org ape jeeee.... aku berharap agar lupe ingatan sekejap sbb aku tak mmpu nak tempuh bnde yg akan datang tak lame lg ni.. ckop lah ape yg aku dah tempuh mcm2 perkara seblom ni.. aku dah tak tempoh nyer lagi sekali.. sangat pedih dan perit... rase mcm hati aku dihiris gune pisau..

ari tu aku blk jb, jumpe kawan2... mcm2 dieorg tanyer kat aku... soalan yg paling aku tak sangka dieorg nak tanyer.. "fatin, mcm mane kau boleh kuat n kau boleh tempuh semua ni??" aku terdiam kejap.. aku pon ckp lah.. mmg bukan senang nak tempuh bende mcm ni, aku terpakse kene jadi kuat untuk diri sendri.. aku pon selalu je menangis bile fikir bnde2 yg lepas.. tp klau nak buat ape2 pon dah tak boleh, ape yg penting kne kuat kan semangat untuk tempuh segala dugaan.. dah mcm penceramah lah pulak kan aku.. hehehe.. dan soalan yg selalu org tanyer kat aku dan kawan2 pon tanyer jugakk.. "fatin kenape kau tibe2 bertudung?" hah! biase nyer klau org tanyer soalan ni aku akan senyum jeee.. tp kali aku nak bgtau kenape... 1st, mungkin ape yg telah jadi pade aku seblom ni telah berikan aku petunjuk supaya aku lebih menjaga aurat aku.. 2nd, aku dah berjanji pada diri sendri yg aku akan bertudung lepas aku dah tak de ape2 ikatan dengan A****. sebab die nak sangat org yg bertudung mungkin lebih sopan dimatanyer.. so, lepas ni jgn nak tanyer2 lg da.. mls nak jawab.. dan ramai je kawan2 yg lebih mengata aku mcm2 bila aku pkai tudung.. hahahaha.. kelakar lah.. org nak jadi lebih baik pon nak mengata, tak faham betol.. kadang2 aku rase jd mcm penceramah untuk kawan2 aku lah pulak bila dieorg ade masalah dengan bf2 dieorg.. hehe.. tp aku ni tak berape nak suke sangat nak berceramah ni.. tp ape yg selalu nyer aku buat, aku akan nasihat je kat kawan2 aku.. sbb nnti aku tak nak lah yg dieorg ckp aku ni perasan bagus pulak.. 

sekarang ni yg penting aku kne tempuh lagi 1 masalah yg akan datang pada aku.. aku kne jadi kuat mcm dulu lagi... kuat kan diri, kuatkan hati dan kuatkan semangat. insyaallah aku akan cube sedaya upaya aku untuk lupe pasal bnde tuuu.. ape yg terjadi akan ade hikmahnyer... semuanyer dah tertulis.. ingat fatin, kne redha atas ape yg berlaku... 

YA ALLAH, KUATKAN LAH DIRI, HATI DAN SEMANGAT HAMBAMU INI.. BERIKAN LAH AKU KEKUATAN UNTUK MENEMPUHI SEMUA INI.. AMIN~


No comments:

Post a Comment