Tuesday 6 March 2012

................

Kita hidup memiliki dua pilihan iaitu Memilih atau Dipilih ...
Jika kamu Memilih..pilihlah yang terbaik buat kamu ...
Dan jika Dipilih, maka jadilah yang terbaik buatnya ... 
Dan jangan pernah melihat seseorang dari fizikalnya ...
Kerana suatu saat fizikal itu pasti akan berubah seiring berjalannya waktu....

tapi lihatlah seseorang itu dari hati dan sifatnya... :)


Saya ada kehidupan lama, saya ada kehidupan baru.. Kehidupan lama saya jadikan pengajaran, kehidupan baru InsyaAllah saya akan kekalkan. Tiada siapa yang tidak mempunyai masa depan, dan tiada siapa juga yang tidak mempunyai masa silam. Semuanya ujian, bererti Allah sayang.. Dan sesungguhnya hidayah milik Tuhan, jangan pernah pertikaikan.. Minta doa dari kalian, agar saya istiqamah dalam setiap amalan..


Ya Muhaimin... kepadaMu aku MENGADU HATI, SERIKANLAH taman hati bukan pada fikiran yang belum layak buat diriku tapi pada REDHAMU..Saat aku merinduinya...jadikan aku lebih kuat untuk BERMUNAJAT kepadaMu..lebih pantas aku MENINGKATKAN dan MEMPERBAIKI keperibadianku..Ya Allah, hanya Engkaulah PENYUSUN terbaik buatku........

‎"... Dalam kita melangkah, terkadang di uji dengan ujian yang terasa berat sehingga kita terduduk dan menangis. peritnya terasa..namun, ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata yang mengalir tika itu hadir kerana Allah mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah2 yang tersasar dari keikhlasan ..."

P/S: Sesungguhnya Allah tidak akan membebankan hamba2nya dengan ujian melainkan sesuai dengan kesanggupannya.



terime kasih atas segala ujian yang telah engkau berikan padaku ya ALLAH.. sesunggunyer ujian yang engkau berikan padaku semakin menguatkan lagi diriku untuk menempuhi segala cabaran yang mendatang.. segala mase silam yang pernah aku lalui dulu tidak bermakne lagi, ape yang bermakne dlm hidupku sekarang adalah memikirkan tentang mase depan.. 

No comments:

Post a Comment